Nataša Šarčević, direktorka marketinga i inovacija u kompaniji Atlantic Štark, dobitnica je Mark Awards priznanja u kategoriji CHIEF MARKETING OFFICER OF THE YEAR, koje dodeljuje Marketing mreža najuspešnijim stručnjacima iz kompanija u Srbiji.
Kako biste ocenili razvoj tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u poslednjih godinu dana? Šta se promenilo, i u kom smeru idemo?
Komunikacija je postala dominantno dvosmerna, jer sada i potrošači imaju svoje medije putem kojih utiču na brendove i celo tržište. Samim tim, komunikacija je intenzivnija, a svaka napisana ili izgovorena reč može uticati na percepciju brenda i zato se mora pratiti 24/7.
Koliko je danas izazovno voditi marketinške komunikacije jedne od najvećih kompanija u Srbiji?
Kada izazova nema, mi marketingaši ih smislimo. Samo tako je interesantno raditi ovaj posao, jer se tako ostvarujemo kroz male i velike pobede. Atlantic Štark je ušao u ciklus velikih kapitalnih investicija koji će u narednom periodu osvežiti i unaprediti portfolio svih proizvodnih kategorija. Zato nam izazova ne manjka, a privilegija je biti član tima koji ima tako značajnu ulogu za budućnost Štarkovih brendova.
Kako biste opisali REMARKABLE brend današnjice? Koje karakteristike on ima i kako komunicira sa potrošačima?
Remarkable je brend koji generiše toliko jake emocije kod potrošača da ih je teško nadomestiti bilo kojim drugim sličnim proizvodom ili uslugom. Tehnički preduslov izuzetnosti jeste jedinstvenost u nekom području, a zadatak dobre komunikacije je da jedinstvenost pretvori u posebnost i inspiriše privrženost. Kada sve to imamo, dolazi i poslovni uspeh. Samo, uspeh je danas kratkog daha, da bi on trajao, brend stalno mora da istražuje i radi na sebi, mora da se menja i iznova pronalazi novi način da upotpuni živote svojih potrošača. Štarkovi brendovi, Smoki i Bananica, najbolji su dokaz da je izuzetnost dostižna, ali i da može biti dugotrajna.
U kojoj meri danas marketinške aktivnosti utiču na ukupne poslovne rezultate kompanije?
Preduslov dobrih poslovnih rezultata je strategija utemeljena na dubinskoj analizi tržišta, trendova i potrošača za koje je zadužen marketing. Ono što danas posebno izdvaja kompanije, kod donošenja strateških odluka, jeste način na koji dostupne informacije koriste i prenose internoj i eksternoj javnosti, a uspešne kompanije su našle pravi način za to.
Ako je marketing kormilar kompanije, zašto se, kada kriza nastupi, prvo se seku marketing budžeti?
Ako je marketing kormilar, onda on dobrovoljno seče marketing budžete, jer je predvideo prejake talase za njegov čamac ili tim koji vodi. Bitno je opstati i sačekati pravi trenutak.
U moru sličnih kampanja i informacija, kako ispričati drugačiju priču, a ostati dosledan brendu?
Ne smatram da je neophodno biti drugačiji, samo je jako bitno pogoditi pravu potrebu i jasno ukazati na nju. Ljudi danas imaju previše izbora, teško je proceniti koji su pravi, neki vole da eksperimentišu, kada je rizik mali… Ipak svi cene siguran izbor, a samo je jedan flips jedinstvenog ukusa sa kojim nema greške već 50 godina.
Zašto je važno da potrošači znaju ko su ljudi koji grade njihove omiljene brendove?
Svetla reflektora su uvek na našim brendovima, a lepo je videti i ko stoji iza njih. Mark Awards, IZAZOV, Kaktus, Adbooka – sjajni su projekti Marketing mreže i prilika da upoznamo kolege, istaknemo i pohvalimo postignuto, ali i da se međusobno motivišemo za još upečatljivije poteze u budućnosti. Dodatno, meni znače i da pokažem koliko sam ponosna na članove mog tima.
Koji projekat biste izdvojili u 2021. godini na koji ste najponosniji, a koji je ostvario izuzetne poslovne rezultate?
Prošla godina bila je u duhu priprema za jubilarnu 2022. Ipak, izdvojila bih Ledenu Bananicu koja je od letnje limited edition ekstenzije, postala stalni član našeg portfolija i izazvala neverovatno pozitivne reakcije u javnosti, naročito kod mlađe populacije. Matičnom brendu je donela 27% količinskog rasta u odnosu na prethodnu godinu i značajno unapredila ključne imidž parametre.
Iako njegova realizacija pripada 2022., istakla bih promenu koja se desila na Štark brendu. Nekako je ona, naročito zbog trenutka u kome se realizuje ovaj intervju, kruna svega. Projekat je pokrenut pre više od dve godine sa jasno definisanom ambicijom novog Štarka i njegovih ključnih vrednosti. Nakon toga je usledio period mnogobrojnih istraživanja i dubinskih analiza, a zatim i uzbudljivog kreativnog razvoja. Danas imamo savremeni logo, koji je zadržao srce kao simbol ljubavi koju dajemo našim zaposlenima i potrošačima. To srce se smeje i poručuje da smo otvoreni da čujemo potrošače i nastavimo da se unapređujemo u korak sa vremenom. Na kraju isticanjem godine osnivanja, ističemo tradiciju i znanje generacija koje su postavile jake temelje našeg Štarka. Pored izmene korporativnog logotipa, promena je i redizajn proizvoda iz kategorija keksa i napolitanki na kojima je sada jasno istaknut brend Štark. Dodatno, iskoristili smo ovaj trenutak i za unapređenje oblika, tekstura i receptura proizvoda. Portfolio sada izgleda vrlo sveže, a ukus je bolji nego ikada. Promene su velike, ali imaju svoje zašto i verujemo da će naći put do potrošača baš kao što su osvojile srca naših zaposlenih.
Šta za Vas znači Mark Awards priznanje i kako će ono uticati na Vašu dalju karijeru?
Mark Awards je najznačajnije priznanje u mojoj dosadašnjoj karijeri i daje mi vetar u leđa da još upečatljivije nastavim dalje. Ovo priznanje pokazuje i koliko je sjajan tim marketingaša i inženjera koji vodim. Volim ih mnogo jer me uče, dopunjuju i inspirišu kako da razvijamo Štark za novih 100.